Blogger Layouts

Pages

Thursday 27 December 2012

karipap-karipap facebook (2)

>Pasti atau tidak pasti.
Aku menurut kehendak-Nya.
Menunggu ketentuan-Nya.


Muhasabah diri.
>"Hidup di dunia ini perlu hati – hati, tidak boleh ‘semberono’ mengikut kehendak diri. Jika mampu merasa nikmat cinta dunia, tetapi tidak mampu merasa nikmat cinta Allah dan Rasul-Nya, pasti ada silapnya."




>Walau aku senyum bukan bererti,
Aku selalu bahagia dalam hari,
Ada yang tk ada di hati ini,
Di jiwa ini hampa.

Ku bertemu Sang Adam di simpang hidupku,
Mungkin akan ada cerita cinta,
Namun ada saja cubaan hidup,
Seakan aku hina,

Tuhan berikanlah aku cinta,
Untuk temani ku dalam sepi
Tangkap aku dlm terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta.

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta.

#Sighsigh, Allahuakbar :'(

tenkiu ukhti:
 
  #Faeyz la Della#


~copypaste~
 
 DOA ISTIKHARAH
 
 "Ya Allah, aku memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu dan aku memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan aku memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahu segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini (sebutkan..) adalah baik bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatlah bagiku padanya da seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini (sebutkan..) mendatangkan keburukan bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, maka jauhkanlah aku daripadanya dan takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah aku dengannya".


ZEST, esZEST. :')

No comments:

Post a Comment